sonnesystem

18 Mars

Publicerad 2012-03-19 22:56:34 i Allmänt

Hejsan!
Klockan är snart 10 och jag ska gå och lägga mig. Denna helgen har varit rolig! I lördags var det St. Patrick's Day, Irlands nationaldag, och det firades med massa gröna kläder och en parad inne i stan. Jag mötte upp Therese och de tyska tjejerna från Ballinora, Heatherfield. Vi kollade på paraden som började vid 1. Den höll på i drygt en timme. Efter det åt vi lite och gick sedan till en pub för att kolla på en rugbymatch som gick på Tvn. Dem var ganska ointressant. Det var så mycket folk och man kunde knappt röra sig där inne. När den matchen var slut gick vi till en annan pub. När vi var där började en annan match. Det var England mot Irland. Irland förlorade stort. Vi kom dit vid halv 6 på kvällen och gick inte därifrån förrän puben stängde vid 2 på natten.

Igår gick jag och Therese in till Cork och kollade omkring där lite sedan åkte hon hem.
Idag jobbade jag mellan 07:30 och 14:00. Det var helgdag idag bara för att St. Patrick's Day inföll på en lördag, och man ändå är ledig då, så la dom helgdagen idag så att folk fick vara lediga ändå. När jag började jobba var det bara Emma vaken. Eric sa att om barnen sov så behövde jag inte gå upp men hon tog med sig en liten laptop som hon får spela på ibland och så satt vi i min säng med varsin dator. Euan vaknade inte långe efter och sedan var det Sophies tur.
Therese kom hit vid 3 och då gick vi in till Douglas och jag visade henne två shoppingcentra som finns här.
När vi kom tillbaka kollade vi på The Bug Bang Theory och åt sedan middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela