sonnesystem

19 November

Publicerad 2012-11-19 14:18:33 i Allmänt

Måndag igen! Denna helgen gick väldigt fort. På fredagen skulle vi på en födelsedags fest som började klockan 9. Bussen var 40 minuter försenad och när vi väl kom fram så var det ingen där. Då åkte vi in till stan och mötte upp pub crawl-gänget. Så det var lika kul det! 
Jag jobbade nästan hela lördagen och på kvällen tyckte Kalle och Chris att vi skulle dit på en svensk middag. Det  var blodpudding och lingonsylt och sedan skulle dom ha förfest och gå ut på kvällen. Jag åt hemma och sedan gick jag dit. Det kom massa annat folk också och senare skulle några av dom på en vampyrfest så då hängde de flesta också med dit. Efter att ha varit på den festen ett tag så gick vi vidare till An Brog och var där tills det stängde. Efter det var det efterfest. Då satt vi bara och drack julmust i ett par timmar eller så. 
Kan säga att jag var helt död igår när jag vaknadepå morgonen!
Igår gick vi på bio. Jag fick ett par biljetter av Esther, en kompis till Alison, som är med och har hand om filmfestivalen. Det var en film som heter Trashed. Det var en dokumentär om vad som händer med våra sopor och hur dom påverkar miljön även om dom blir förstörda på soptippen genom bränning eller liknande. Att det går ut i naturen ändå.
Det som var det mest skrämmande med filmen var när dom var i Vietnam på ett sjukhus för missbildade barn. Ett barn var fött utan några ögon. Ett annat hade ett huvud som var så stort att det nästan inte gick att hålla uppe. Andra barn hade missbildade fötter och armar. Allt det är tack vare USA under Vietnamkriget. Då flög dom över de vietnamesiska markerna och släppte massa gifter ner på marken för att förstöra deras mattillgångar. Och de är fortfarande jättepåverkade av det och kommer vara det i ungefär 6 generationer till! Usch, det var hemskt! 
Annars var filmen rätt tråkig.
 
 
 
Jag och Kevin på Pub crawlet, Gangnam Style!
 
 
Några bilder från Lördagen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela