sonnesystem

19 December

Publicerad 2012-12-20 00:11:26 i

Ja, nu ska jag strax sova för sista gången i denna underbara sängen. Allt är nu nerpackat. Euan hjälpte mig att packa ner det sista i väskan som jag hämtar när jag kommer tillbaka. Den blev proppfull! Jag insåg inte, när jag packade i helgen, att tvättkorgen var full med kläder som behövdes tvättas..
Idag gick jag in till stan med pass och hyreskontrakt i högsta hugg för att skaffa ett bankkonto. På banken frågar kvinnan på andra sidan disken om jag har pass och bevis på boende med mig. Jajamen svarar jag och slänger upp det på disken. Då får jag svar att ett hyreskontrakt kan inte användas som bevis. Liksom hallå?? Vad är mer bevis på var man bor än ett hyreskontrakt? Jag måste ha ett brev från socialkontoret när jag fått mitt PPS nummer eller ett intyg från arbetsgivaren... Hoppas det fixar sig iallafall.
Nu ska jag sova. Nästa gång jag ska sova så är det i Sverige!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela