sonnesystem

15 Mars

Publicerad 2012-03-15 16:43:05 i Allmänt

Nu är jag ledig några timmar. Imorse jobbade jag mellan 8 och 12. Eller jag skulle slutat vid 12 men Ali åkte och handlade och jag hade glömt att säga att jag hade en tid att passa. Så hon kom hem lite efter halv 1 och jag skulle träffat Amelie halv 1. Ali fick panik och vi slängde oss in i bilen. Jag kom "bara" 20 minuter för sent. Vi köpte varm choklad på ett café och satt där i en timme och pratade. Jag är helt förvånad av mig själv att jag åker och träffar någon som jag aldrig pratat med förr och det är jättelätt att prata. Hade det varit typ ett och ett halvt år sedan hade jag antagligen varit så nervös att jag hade avbokat. :P
Hon har varit här i 6 veckor och kan lite svenska så hon vill att jag ska lära henne mer om några veckor. Det ska bli kul att se hur det går. Jag skulle tro att jag inte är den bästa läraren men hon kommer förhoppningsvis lära sig lite iallafall.

Jag börjar jobba igen klockan 5 och då jobbar jag till 7. Då ska jag antagligen hjälpa till med middag och bad.
Vid 8 ska jag på Language Exchange inne i Cork. Jag hade egentligen inte tänkt att åka men Therese sa att Noemi hade bjudit med henne så jag tänkte att då åker jag också då. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela