sonnesystem

12 Juni

Publicerad 2012-06-12 20:24:10 i Allmänt

Hejsan! Nu har jag slutat jobba för dagen och jag är helt slut!
En liten sammanfattning av helgen:
Lördag.
Jag var ensam hemma heeela dagen. Det var ganska skönt. Inget gråt, inget springande omkring på övervåningen. Det hörs jätteväl och låter nästan som åska!! På förmiddagen cyklade jag upp till Blackrock och skulle springa där men orkade inte springa så jag gick ett par kilometer istället. Efter det cyklade jag hem och låg på gräsmattan och solade lite. På kvällen gick jag in till stan. Där skulle jag möta Marie, Kathrin, Nadine och Kevin på The Bailey och vi skulle se på matchen mellan Tyskland och Portugal. Tjejerna missade bussen in till stan, som vanligt. Haha.
Det var kul att höra tyskarnas kommentarer men matchen var tråkig!
Söndag.
Jag vaknade vid 11 och efter frukosten cyklade jag upp till Blackrock och cyklade längs strandpromenaden i en halvtimme. Sedan gick jag upp till slottet och köpte en fanta och efter det cyklade jag hem igen.
På eftermiddagen mötte jag Marie, Kathrin och Nadine i Cork och vi gick omkring och kollade lite.
Igår jobbade jag mellan 9.30 och 20.00.
Jag gjorde inte så mycket.Jag gick på en promenad med Euan på förmiddagen. På eftermiddagen fick jag pengar av Alison att köpa kaffekapslar till kaffemaskinen och så tog jag med mig Sophie och åkte buss in till stan. Det är minsann inget billigt kaffe vi dricker här! 18 paket med ungefär 10 kapslar i varje gick på 66 Euro!!
Idag var det jobb mellan 8 och 12. Efter det tog jag en cykeltur igen. Blackrock-rundan. Den är jobbig men den enda rundan jag vet. Sedan jobbade jag mellan 3 och 6.  Eftermiddagen var ganska lugn. Det var lugnt fram till det att Sophie ville ha en kaka och jag sa nej. Då stod hon vid ytterdörren i 10 minuter och grät och ville att Alison skulle komma hem. Hon hade varit och hämtat Emma som var hon en kompis. Som alltid när Emma har varit någonstans efter skolan så var det storgrina för minsta lilla småsak som gällde. Men det är enbart när Alison är hemma som hon beter sig så. Aldrig annars.
Jag bjuder på ett par bilder från i Lördags också :)
Ett vackert Cork på kvällen
Tyskland!! :)
Erwan ville inte vara med på kort. Som vanligt :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela