sonnesystem

29 Februari

Publicerad 2012-02-29 21:50:07 i Allmänt

Skottdagen!

Idag har jag jobbat mellan 8 och 2. Dagarna går jättesnabbt! Jag hade hand om Euan och Sophie själv mellan 9 och 2. Vi gick ut på en långpromenad. Jag tänkte att Euan skulle sova när vi kom tillbaka hem för han hade sovit länge på morgonen. Men istället som han 20 minuter i barnvagnen och sedan ville han inte sova mer. Sophie var jätteduktig och gick själv i 20 minuter sedan hoppade hon in där bak på vagnen.

Jag träffade en tysk tjej idag också. Hon heter Klara. Jag fick hennes nummer av hennes värdmamma i måndags så jag smsade henne då. Vi hade tänkt att åka på någon "språkutbyte" på en pub i Cork imorgonkväll men det var inställt denna veckan så vi ska dit nästa vecka istället. Det är att massa au pairer, tror jag, samlas och så minglar man omkring. Man går typ fram till en fransk och säger "Hej, kan du lära mig lite franska?" och sånt.

På eftermiddagen gick jag en tur med Ernie. Alison fick ta på honom kopplet och så kunde jag gå ut med honom. Hon sa att han är rätt dålig med koppel för han blev tränad med det något större när han var liten. Det gick jättebra ända tills vi kom innanför grinden när vi kom tillbaka. Då skulle han ha kopplet igen. Det räcker inte med att han ska hålla i ena änden. Nej då. Han börjar i ena änden sedan drar han lite. Sedan tar han ett nytt tag och då är det mer mot mitten. Så håller han på tills han får kopplet för sig själv. Sedan lägger han sig på det för att jag inte ska få tag på det. Roliga hund.

Imorgon är jag ledig och då ska jag med Alison in till Cork. Hon skulle göra lite saker där så då ska jag nog kolla omkring lite. Så ska jag nog till biblioteket i Douglas också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela