sonnesystem

24 april

Publicerad 2012-04-24 17:34:23 i Allmänt

Hej hej.

Nu är jag helt slut!  Jag jobbade mellan 8 och 11 idag. Vid 12 bestämde jag mig för att ta med Ernie på en promenad upp till Blackrock Castle. Jag visste att det skulle ta lång tid men jag tänkte att jag SKA gå dit och tillbaka för att se hur lång tid det tar. Vägen dit gick jättebra. Det tog en timme att komma fram. När vi kom fram till slottet stod jag och vilade en stund, sedan gick vi vidare. Det var en runda jag gick.
Ungefär en kvart efter att vi hade börjat gå från slottet började det regna. Det började lite och slutade med en monsunskur! Helt otroligt vad det regnade! Sedan började det hagla och på avstånd hörde jag åskan. Jag började få lite panik för jag visste att det var vääldigt långt kvar hem. När jag hade gått i en evighet kom jag till en skylt där det stod "Blackrock 5 km" och då hade jag ungefär en och en halv kilometer kvar hem. Sedan gick jag fel en bit så jag fick gå tillbaka. Bara det var typ en kilometer extra!!
När jag kom hem hade det gått 2 timmar sedan jag gick hemifrån. Alison trodde att jag var hemma för längesedan och när jag sa att det hade regnat konstant de sista 45 minutrarna av promenaden utbrast hon " Men Caroline! Varför ringde du inte så kunde jag kommit och hämtat dig?!" Jag svarade att det var för att jag ville se hur lång tid det tog att gå.
Men jag tänkte iallafall INTE gå den rundan igen. Cykla kan jag göra, men INTE gå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela