sonnesystem

Torsdag

Publicerad 2011-09-08 15:40:53 i Allmänt

På förmiddagen när jag kom ner i köket och skulle äta frukost frågade John om jag ville åka med på en tur sen när Emily kom hem från skolan. Han ville visa trakterna lite. Men det enda villkoret för att jag skulle få följa med var att vi skulle lyssna på några Elvis-låtar innan vi åkte. Vi åkte till en gammal herrgård av något slag som en engelsman hade byggt för ett par hundra år sedan eller nåt. Han gick och pratade om att engelsmännen gjorde si och dom gjorde så mot irländarna. Jag gick typ bara och höll med. Fattade inte så mycket av vad han pratade om. Jag kan inget om den irländska historien. Emily gick istället och var fascinerad över kastanjerna som fanns där. Hon plockade fickorna fulla med kastanjekärnor. Sedan gick vi in på ett café som fanns där och köpte kaffe, te och varsin liten påse med chips.
Till helgen kommer jag jobba lite extra för Roisin ska till Polen på ett uppdrag för jobbet så det blir jag och "mormor" som ska ta han dom barnen i helgen. John ska köpa några filmer ifall jag behöver en paus ibland så är det bara att sätta dom i soffan och starta en film.
Jag hoppas jag kommer bra överens med mormor. John sa att hon kan vara rätt otrevlig mot au pairerna men att jag inte ska ta det personligt.
Nu ska jag se på en film och sen ska jag höra med Petra om hon kanske vill hitta på något ikväll. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela