sonnesystem

Cork

Publicerad 2011-09-25 11:56:47 i Allmänt

I fredags eftermiddag kom jag till Cork. Direkt när jag kom hit så var Ciaran och Cillian på mig och jag skulle spela spel med dom och dom skulle visa en massa saker. Igår träffade jag de andra au-pairerna som Therese brukar vara med på helgerna. Dom var jättesnälla allihop. Vi åkte till Blarney Castle. Det är ett gammalt slott jag tror det är typ 600 år gammalt. Det som var coolt med det slottet var att man kunde gå in i det och allra längst upp fanns "The Blarney Stone" och den ska man kyssa. Jag har ingen aning om varför men man ska lägga sig på rygg och pussa på stenen så står dom bredvid och tar kort. Sedan får man köpa kortet för 10 Euro. Men dom flesta står och tar kort med sina egna kameror. När vi hade varit på slottet och dess omgivningar gick vi till ett cupcake café det var jättemysigt! vi köpte varsin cupcake och satte oss där och åt och de som jobbade där frågade om vi ville ha kaffe, te, vatten eller varm choklad. Det bjöd dom på.
Igår kväll var vi hemma och Catherine undrade om Therese kunde se till så att pojkarna gick och la sig klockan 9.
Innan det så fick dom äta så mycket godis som dom ville. Det var inte mycket och dom var jättetrötta så dom blev jättetramsiga. Det var iallafall omöjligt att få dom isäng klockan 9.
Idag regnar det och jag och Therese ska kanske in till Cork en sväng. Hon ska byta mobiloperatör till Vodafone så vi kan smsa och prata med varandra gratis eftersom varje gång vi pratar så är det minst 20 minuter.
Jag ska också kolla på vad iPhone kostar och sedan ska jag börja spara. Jag får lönen från Ica och sedan får jag lön varje vecka och i 2 veckor jobbar jag på helgen så då kommer jag ändå ingenstans och kan göra slut på dom. Så det dröjer nog inte länge innan jag kan köpa en! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela