sonnesystem

Alburn Road

Publicerad 2011-09-09 23:24:51 i Allmänt

Idag började jag jobba klockan 3 men barnen kom inte hem förrän vid 5. Kate hade ridlektion och Emily och Grace var med Roisin in till Ballina. När dom var borta passade jag på att städa hela nedervåningen. Sopa och blöttorka golven. Det känns att jag börjar bli sjuk för när jag städade blev jag jättesvettig av att gå och sopa golven och det var inte så att jag ansträngde mig särskilt mycket heller. Yr blev jag också..
På förmiddagen åkte jag till Petra en sväng. Hon bor en bit bort så det tar kanske 20 minuter att gå. Jag tänkte gå dit men när jag sa att jag skulle dit så fick jag skjuts av John istället. Och tur var väl det för jag hade bestämt för mig att man skulle svänga vänster i en korsning men det var höger man skulle. Jag och Petra kom överens om att hon ska ta med sig Joy, ett av barnen hon passar som är 3 år, någon förmiddag så kan Joy och Emily leka.

Ikväll kollade vi på filmen Coraline. Den var faktiskt lite "hemsk" för att vara en animerad barnfilm. Jag tog på svensk text och dom tyckte det var kul att läsa den då och då. Två ord som fastnade var dumbom och hejsan. Efter filmen satt John, Kate och Grace och sa "Hejsan dumbom" i säkert fem minuter.
Imorgon ska jag börja vid 8 och vid halv 11 kommer mormor och hämtar oss för vi ska in till simhallen. Flickorna har simlektion men Kate har en timme och sedan är det en och en halv timme tills Grace och Emily ska ha sin. Det kommer bli en lång dag känns det som..

Här är en bra låt av Ulrik Munther :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela