sonnesystem

23.23

Publicerad 2011-09-13 00:30:25 i Allmänt

Ska strax gå och lägga mig. Idag hade jag ansvaret för barnens läxor. Det är minsann inte så lätt när en av dom inte vill göra dom, en av dom är 4 år och egentligen är för liten för sånt och när en av dom bara pratar hela tiden.
Det var inte mycket läxor dom hade men det tog en och en halv timme! Emily hade läxor som var typ ord som rimmar med "ram" och sedan skulle hon rita något som rimmade på "eat" I brist på annat så sa jag och Kate att "meat" rimmar på "eat". Då var bara problemet: hur ska en fyraåring rita kött?! Tillsist blev det en kycklingklubba. Hoppas läraren fattar vad det är för det lär väl Emily ha glömt tills imorgon.
När vi satt där med läxorna och allt kändes hopplöst frågar Kate mig hur det är och jag undrar vad hon menar. Hon säger att det ser ut som att jag ska börja gråta. Jag säger nej då, jag tycker bara att ni ska jobba lite bättre med era läxor. Faktum var att jag var såå nära på att börja grina!
En timme och Kate har skrivit ungefär 6 meningar på sin läxa och det är en fjärdedel a av första uppgiften och efter det hade hon 2 kvar!
Men tillslut blev det klart och Kate var noga med att jag inte skulle säga till John eller Roisin att det hade tagit så lång tid. Men det sa jag ändå.. Hehe
Imorgon är det bara jobb mellan 2 och 7 som gäller :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela