sonnesystem

18 september

Publicerad 2011-09-19 00:18:34 i Allmänt

Jag är tillbaka! John har jobbat typ dygnet runt sedan i fredags och när han jobbar länge så tar han internet med sig. Det passade ju jättebra när jag har varit långledig och inte haft något att göra..
I torsdags var jag helt slut av någon anledning så jag gick och la mig tidigt. Somnade runt 11 och vaknade halv 11 på fredagsmorgonen. Det var längesen jag sov så länge. När jag hade ätit frukost gick jag till Petra och var där i några timmar. Igår åkte jag med Roisin och barnen in till Ballina. De skulle in och simma. Jag gick omkring i stan och shoppade lite. Pennys är verkligen superbilligt på vissa saker. För endast 26 Euro fick jag ett par jeans, en t-shirt, en väska, 40 hårsnoddar och en burk läppbalsam. Jeansen är billiga. Finns nästan inga som kostar mer än 20 Euro. Jag gick också in på ett apotek och köpte nagellack för 1.29 Euro styck.

Idag skulle jag egentligen vara ledig men eftersom jag ska åka till Cork på fredag eftermiddag så hinner jag inte jobba och då jobbade jag några timmar idag istället. Jag hade bara hand om Grace och Emily för Kate sov över hos mormor. Vid 4 kom Kate och mormor och tog med oss till en lekplats där barnen lekte i nästan 2 timmar.
Sedan åkte vi till sjön och kollade. Efter det åkte vi till Enniscoe. Jag och barnen hade en tävling om vem som kunde samla flest kastanjer. Grace vann överlägset. Hon var den enda som verkligen samlade kastanjer. Kate koncentrerade sig mest på att komma upp i ett träd för att kunna ta kastanjerna direkt från grenarna. Jag försökte klappa några kalvar som gick i en hage bredvid. Emily hittade björnbär som hon plockade istället.



Kate



Grace gör läxorna




Emily

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela