sonnesystem

4 oktober

Publicerad 2011-10-04 21:57:10 i Allmänt

Imorse innan jag gick upp låg jag i sängen och förundrades över hur väl det hördes när barnen gick till skolan och de pratade på vägen dit. Sedan satt jag vid skrivbordet och frös och tyckte det var konstigt eftersom det inte har varit särskilt kallt de senaste dagarna och så ändras det helt plötsligt.
Nu ikväll när jag kom upp på rummet var det fortfarande lika kallt. Då upptäcker jag att fönstret inte är ordentligt stängt. Igår hade jag antagligen bara stängt fönstret utan att stänga med handtaget så det var lite öppet.
Att  jag inte märkte det tidigare!
Idag åt jag lammkotletter för första gången. Jag har varken tillagat eller ätit lammkött tidigare och det enda jag tänkte på när jag åt köttet var sången "Blommig Falukorv" där dom sjunger att lamm smakar som kofta.
Jag kunde inte äta upp det. Jag vet inte hur det ska smaka men jag gillade iallafall inte det jag hade tillagat. Kate gillade det inte heller men Emily och Grace tyckte om det.. Så jag vet inte hur illa det egentligen var. Tilly fick mitt kött och hon såg tveksam ut men hon åt det allt.

Jag slänger in en bild på barnen som hittade sina häxhattar från förra årets Halloween.
De lekte häxor, spöken, katter. Någon blandning av det. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela