sonnesystem

3 oktober

Publicerad 2011-10-03 22:05:22 i Allmänt

Helloj!
Igår jobbade jag mellan 08:15 och 18:00. Det var inte mycket till jobb för efter frukosten följde jag med Roisin och barnen till kyrkan för det var Kates grupps tur att hjälpa till på gudstjänsten.
En katolsk gudstjänst är ganska annorlunda jämfört med en protestantisk. Proceduren innan nattvarden tog upp ungefär en tredjedel av timmen. Det var flera gånger vi skulle sitta på knä och prästen stod där framme och bad. Korstecknet gjorde dom väldigt ofta. Det som var mest udda var när prästen, med en bunke heligt vatten och en slags slev, gick längs gången och skvätte det på oss.
Efter gudstjänsten åkte vi på bio. Eftersom Kate hade två kompisar med sig så var vi sju stycken i en bil. Fem stycken i baksätet. Filmen vi såg var Zookeeper. Den var rätt kul. Det roligaste var när han tog med gorillan till en restaurang och gorillan fick brain freeze när han råkade äta is.
Idag har jag jobbat mellan 14 och ungefär 20. John var hemma så jag behövde inte lägga barnen ikväll.
John försöker få mig att börja läsa på universitetet för han tycker det är helt otroligt att jag är 19 år och inte vet vad jag vill göra. Fast det är väl för om jag hade bott här hela mitt liv så hade jag varit inne på andra året på universitetet nu och vetat vad jag vill göra.
Nu ska jag titta på en film. Antingen Narnia eller Guldkompassen. Dom har många bra filmer här :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela