sonnesystem

15 oktober

Publicerad 2011-10-16 18:40:09 i Allmänt

Helgen:

Lördag.

Vi fick låna bilen och så jag, Therese och Petra åkte till Castlebar och gick omkring där och shoppade lite. Vi gick in i en konst- och pysselaffär och spenderade en halvtimme där. Jag köpte lite tecknarsaker som jag förmodligen inte kommer att använda så mycket men det är kul att ha någon dag när jag har tråkigt.

Vi åkte också till ett museum som visade hur folket på Irland levde på 1800-talet. Det var kul fast jag var så trött så jag orkade inte kolla så jättenoga.

På kvällen åkte jag och Therese till puben på Rakestreet men det var nästan inget folk där så vi gick hem efter en timme.

Söndag.

Idag bestämde vi oss för att åka till Achill Islands som är ungefär en timme härifrån. Alla säger att det är jättefint där och nästan som att komma till ett annat land.

När vi kom till ön gick vi in till turistinformationen och frågade om lite grejer man kan kolla på och hon sa att det finns ett gammalt piratslott som är jättefint och en gammal övergiven by där det bara är ruiner kvar.

När vi kom till slottet var det bara ett litet torn vid sidan av vägen. Jättevärt att se.

Vi åkte utmed kusten och det var jättefint. Får överallt.

Kartan vi hade fått vid turistinformationen var helt värdelös och vi åkte runt och hade ingen aning om var vi var. Men vi kom fram till en korsning där vi skulle upp på ett berg och kolla på utsikten för man kunde tydligen se typ hela ön. Om fallet var så att man kunde se hela ön får vi aldrig reda på. Vi kom ungefär halvvägs upp innan bilen bestämde sig för att den inte ville längre upp. Bilen orkade inte upp för berget! Det var bara att börja backa ner. Jag hatar att backa och jag jätterädd för det var massa stenar på ena sidan av vägen och rätt ner på andra sidan. Jag backade ungefär 200 meter innan jag körde fast. Therese och Petra fick gå ut och knuffa på och sedan stå och säga hur jag skulle köra för att kunna vända. Vi fick ju ta hänsyn till fåren också som var på vägen. Men vi kom ner helskinnade efter ungefär en kvart.

Men det har varit en kul helg. Bilder kommer förhoppningsvis upp någon dag i veckan om jag kommer till biblioteket och kan ladda upp dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela