sonnesystem

23 November

Publicerad 2011-11-23 11:31:27 i Allmänt

Hej!
Vet inte var jag ska börja men igår kom jag hem från en trevlig helg i Cork. Jag kom dit på lördagseftermiddagen och Therese, Marie och Laura var där och mötte mig. Vi gick till ett café där dom, enligt alla au-pairerna, har den bästa varma chokladen någonsin. På kvällen gick vi till den lokala puben och lyssnade på ett band som heter Electric Blue. Dom var bra! När puben stängde åkte vi till en fest som vi inte vet vem som hade men vi var inte där så länge. Vi kom hem vid 04:30.
Vid 09:40 kom Cillian in på Thereses rum och ville ge oss stickers som han hade gjort. Så sött men det kunde liksom gärna ha väntat ett par timmar. Några minuter senare kom Ciaran in och skulle också ge en sticker. Så gick det med att sova länge. På eftermiddagen åkte vi in till Cork och gick på bio. Vi såg Breaking Dawn. Det var lätt den bästa av Twilight-filmerna! Synd bara att det är ett år tills den sista filmen har premiär.
På måndagen åkte jag och Therese in till Cork och spenderade dagen där. Jag köpte några filmer och McFlys almanacka för 2012. Vad glad jag blev när jag hittade den!
Igår kom jag hem vid 18:30. John sa att Emily ville åka och hämta mig vid bussen redan klockan 5 men hon fick vackert vänta ett tag till. När vi kom hem skulle flickorna gör läxan och då var det jag som skulle hjälpa dom med det men det fick jag inte för John. När dom var klara med läxorna lekte vi kurragömma i en halvtimme sedan skulle dom gå och lägga sig.

Nu ska jag gå över till Petra och vi ska tillaga kyckling i ugnen. Detta blir tredje onsdagen vi gör det. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela