sonnesystem

1 November

Publicerad 2011-11-01 20:33:08 i Allmänt

Det är redan November och på torsdag har jag varit här i 2 månader! Jag hoppas tiden går fort fram till jul. Nästa vecka kommer Therese hit och då ska vi på konserten. Veckan efter det åker jag antagligen ner till Cork. Sedan är det inte mycket annat inplanerat. Den 16 December åker Petra hem och då har jag ingen att umgås med förran början av januari då det kommer en ny au-pair till hennes familj. Petra berättade att det blir antingen en svensk tjej eller en tysk tjej. För mig spelar det ingen roll, bara jag har någon att umgås med.

Igår var det Hallowe'en-firande och vi klädde ut oss och åkte ut på en runda med Trick or Treat. Här är det inte att man gör något bus om man inte får något godis. Man ska sjunga eller säga en liten ramsa och så får man lite godis. Tack och hej. Vi hade också födelsedagsfirande för Roisin som fyllde år igår. Moster och mormor kom hit och fixade tårta och en god middag som vi åt på kvällen.

Idag åkte jag, mormorn och barnen till en "fest" för barn och jag och barnen var utklädda. Jag var den enda över 9 år som var utklädd. En av mammorna sa att hon inte hade känt igen mig om inte mormorn hade sagt att det var jag. Jag lånade en vampyrklänning och peruk av Roisins syster och så sminkade jag mig också.
Här kommer några bilder på firandet


Igår..



En vampyr, Mrs. Claws (typ död tomtenisse skulle jag vilja säga men enligt Kate är jag Mrs. Claws.), en häxa och ett pirat-spöke.



Jag idag. Emily är också med på ett hörn.



Två snygga vampyrer :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela