sonnesystem

9 December

Publicerad 2011-12-09 13:10:12 i Allmänt

Idag är jag ledig och jag ska snart in till Ballina och handla lite julklappar. Trött är jag också! Jag håller på att bli förkyld och alltid när jag blir det så blir det något stört med mitt saliv. Det blir som en flod när jag ska sova så jag vaknar till jätteofta av att jag håller på att dränkas av mitt eget saliv! Inte kul alls.
Igår var det jobb mellan 8:30 och 18:00 som gällde. Barnen var lediga för det var något helgons dag. När Roisin kom hem igår kväll skulle vi sätta upp julgranen. Jag fick jobbet att sätta snören i två stora lådor med julgranskulor. Det var egentligen Emilys jobb men hon kunde inte knyta. Det kändes ganska fel att sätta upp den två veckor innan jul men sån är traditionen här.
På torsdagskvällen åkte vi allihopa in till Ballina och gick på en julkonsert på en musikskola. Hon som håller sånglektioner för Kate och Grace går på den skolan och även Kates bästa vän går där. Konserten var helt okej. Synd bara att den höll på mellan åtta och halv elva. Det var lite väl länge.
Imorgon är det 45 årskalas för John. Dom berättade att det tydligen är irländsk tradition att alla ska sjunga varsin sång. Det inkluderar mig också. Roisin frågade om jag kommer sjunga om jag får i mig en flaska whisky. Jag svarade att det är inte alls säkert..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela