sonnesystem

1 December

Publicerad 2011-12-01 12:24:37 i Allmänt

Hej, hej

Första December idag. Det innebär att det bara är 20 dagar kvar tills jag ska hem till kära Sverige!

Tisdag och igår var jag ledig. Jag åkte in till Ballina på tisdags eftermiddagen och handlade lite. Jag fick mig ett par skor, lite julpynt och ett par filmer. Jag hittade också ett par julklappar. Skönt att jag har börjat med det nu iallafall.
Igår gick jag till Petra som vanligt och vi färgade kläder. Jag färgade ett linne och hon en pyjamas. Det var kul, särskilt eftersom man inte vet hur resultatet blir. När jag kom hem på eftermiddagen så fanns det ett paket från Sverige till mig. Jag hade ingen aning om vad det kunde vara, eftersom jag inte pratat med mamma och bett henne skicka något, men så fort jag tog upp det så kände jag vad det var. Chokladkalendrar! En till mig och en var till barnen. Dom blev jätteglada för presenten!
På kvällen åkte jag, Kate och en av Kates kompisar in till Kilmurry för Petra hade en till pyssel- och smyckeskväll. Synd bara att det inte kom några dit förutom vi. Jag gjorde en ring, armband och örhängen som matchade. Jag gjorde också ett julkort.

Nu ska jag ut på en promenad. Det finns en runda som tar ungefär 1 timme och 20 minuter att gå. Jag hoppas att det inte är för blött på vägarna. Så fort det regnar så blir vägarna fulla med vatten. Det finns nämligen inga diken här så vattnet stannar på vägen..



Tummen är inte riktigt mitt i handen ändå..
Nu upptäckte jag också att bilderna som jag tar med mobilen är riktigt dåliga! Men jag har inte mycket annat att välja på eftersom sladden till systemkameran är borta.. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela